SZENT SEBESTYÉN VÉRTANÚSÁGA Pászti/3
Egy hangverseny, amely kitűnő alkalmat kínál zenei horizontunk szélesítésére.
Egy hangverseny, amely kitűnő alkalmat kínál zenei horizontunk szélesítésére.
SZENT SEBESTYÉN VÉRTANÚSÁGA
MAURICE DURUFLÉ: Requiem, op. 9 (zenekari verzió)
Murányi Márta szoprán
Láng Dorottya mezzoszoprán
Haja Zsolt bariton
***
CLAUDE DEBUSSY: Le Martyre de saint Sébastien (Szent Sebestyén vértanúsága)
Pasztircsák Polina szoprán
Láng Dorottya mezzoszoprán
Kálnay Zsófia mezzoszoprán
Busa Gabriella mezzoszoprán
Für Anikó narrátor
Nemzeti Énekkar (karigazgató: Somos Csaba)
Nemzeti Filharmonikus Zenekar
Vezényel: Somos Csaba
Egy hangverseny, amely kitűnő alkalmat kínál zenei horizontunk szélesítésére: egy estén szólal meg Maurice Duruflé (1902–1986) Requiemje (1947) és Debussy (1862–1918) kísérőzenéje, a Szent Sebestyén vértanúsága (1911), amelyet a zeneszerző Gabriele D’Annunzio ötfelvonásos misztériumjátékához komponált. A két mű frappánsan egészíti ki egymást, hiszen míg Duruflé gregorián dallamvilágból merítő Requiemjének kifejezésmódja visszafogott, a Debussy-mű érzelemvilága felfokozott, nemegyszer eksztatikus. A Nemzeti Filharmonikusok együtteseit és a kiváló szólistákat Somos Csaba vezényli, a Debussy-mű narrátora Für Anikó.
Adósságtörlesztés a francia zene remekeinek világában. Maurice Duruflé (1902–1986) Requiemje (1947) és Debussy (1862–1918) kísérőzenéje, a Szent Sebestyén vértanúsága (1911) zenei eszköztárában jelentősen eltér egymástól, a két mű mégis egyezik abban, hogy mindkettő a XX. századi francia zenetörténet megkerülhetetlenül fontos alkotása – és mindkettőt kezdettől mellőzi a magyar hangversenygyakorlat. Most itt az alkalom, hogy a Nemzeti Énekkar és a Nemzeti Filharmonikus Zenekar hangversenyén, két kiváló szólistaegyüttes – Murányi Márta, Láng Dorottya és Haja Zsolt, Pasztircsák Polina, Láng Dorottya, Kálnay Zsófia és Busa Gabriella –, valamint a Debussy-műben narrátorként fontos szerephez jutó Für Anikó közreműködésével, Somos Csaba vezényletével megismerjük a két kivételes alkotást. A két zeneszerző műve úgy viszonyul egymáshoz, mint egymás ellenpólusai, hiszen míg a gregorián dallamvilágból merítő Requiem kifejezésmódja visszafogott, Debussy kísérőzenéje nem riad vissza az eksztatikus pillanatoktól.
tétel a kosárban
összesen:
Lejárt a vásárlási időkorlát! Kérjük, állítsa össze a kosarát újra!